Kortingscodes hebben hun weg gevonden op het internet. In het buitenland staan ze al lichtjaren verder met dit concept. Vele websites en internet projecten zijn gebouwd rond kortingscodes en acties. Er wordt creatief omgesprongen met het vertonen van deze codes. Zo tracht men ervoor te zorgen dat de consument zeker is dat de code werkt, dat ze geverifieerd is en dat alleen op hun website dé meest relevante en actuele actiecodes te vinden zijn.
De concurrentie is m.a.w. groot en iedereen probeert op zijn manier, op een unieke wijze, de consument te benaderen. Daarom zou ik graag één speciale website onder de loep willen nemen: bespaardeals.nl. Het bijzondere aan hun website, is dat zij de concurrentie omarmen. Meer zelfs, ze sturen je graag door naar andere kortingscodesites, als je bij hun niet meteen vindt wat je zocht.
Zo vind je bij elke winkel pagina onderaan, een aantal verwijzingen naar coupon codes van andere websites. Zo kan je meteen zien of er elders een andere of betere code of actie te vinden is.
Het geeft hen een soort van unique selling proposition, waarbij je kan stellen dat zij garanderen dat je bij hen de allerbeste en meest recente kortingscodes zal vinden. Indien niet, zoek het dan maar bij hun naaste concurrentie.
We zijn benieuwd wanneer dit concept zal overwaaien naar België. Jammer genoeg staan we een aantal jaren achter op onze noorderburen, dus zou het nog wel eventjes kunnen duren.